Mongoose & Sliscobars verbazen op de Midem



Michel Peek en Gaétan van de Sande van het jonge Bravoure Music (label van Mongoose, management van Sliscobars) waren aanvankelijk vooral voor zakelijk overleg op de Midem. Gaétan vertelt: “Michel was gevraagd voor een panel over start-ups in de muziekbusiness. We hoorden dat er een plek voor een showcase-optreden vrijkwam. Met enige bluf - want ze hadden nog niet samen opgetreden - hebben we Mongoose & Sliscobars naar voren geduwd. En dat pakte goed uit, want ze kregen die gig. Op de woensdagavond, vóór het optreden van Wyclef Jean, waar veel mensen op af kwamen.”

Wat ook al hielp was het feit dat de single Get It Going van Grote Prijs-winnaar Mongoose enige tijd eerder was opgedoken in een snapchat van een van de Kardashians, met enkele honderdduizenden plays als gevolg.


Bravoure Music vroeg Dutch Music Export om financiële steun om het optreden te kunnen verwezenlijken. Gaétan: “We hebben tussen onze afspraken op de stand van Buma/Stemra door zoveel mogelijk namen verzameld van mensen die we naar het optreden wilden trekken. Zo konden we een mooi sms-bommetje versturen, een paar uur voor de show. Vervolgens liep het programma uit, zodat het publiek dat voor Wyclef Jean kwam, eerst Mongoose & Sliscobars voor hun kiezen kregen.”


Het was Wyclef Jean die het duo al tijdens de soundcheck opzocht om ze te complimenteren met hun muziek. “Dus niet andersom, hè,” zegt Gaétan voor alle duidelijkheid. “We zijn bezig om een licentiedeal te sluiten met een Hongaars label en de jongens zijn uitgenodigd om op te treden op een festival daar. Ook zijn ze gevraagd voor een clubshow op een showcasefestival in Miami in oktober. En flink wat aandacht in de pers, tot in een Israëlische krant aan toe. Het is nog te vroeg om te zeggen wat er verder gaat gebeuren, maar wij zien nu een pad van de Midem naar ADE naar Eurosonic Noorderslag voor ons, en dat praat best lekker.”