Chef'Special rockt de Boulevard tijdens de Cannes Lions

 

Op donderdag 22 juni was Haarlems trots Chef'Special de muzikale uitsmijter van de Embassy Of Dutch Creativity tijdens de Cannes Lions, 'International Festival of Creativity' in Cannes, Frankrijk.

In de derde week van juni verzamelt de wereldwijde creatieve industrie zich traditiegetrouw in Cannes voor de Cannes Lions, een conferentie met als doel kennisuitwisseling, netwerken en niet in de laatste plaats het toekennen van de Lions voor het beste creatieve werk van het jaar en over het gehele spectrum van branded communication. Nederland is aanwezig onder de vlag van de Embassy Of Dutch Creativity, een initiatief dat in 2015 voor het eerst vorm kreeg. Het idee achter de Embassy is dat Nederland zich als een eenheid goed kan presenteren, in plaats van dat ieder bedrijf zelf de boer op gaat. Het team achter de Embassy of Dutch Creativity bestaat uit onder meer ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA. In een gedeelde locatie worden inspiratiesessies gegeven, gewonnen prijzen gevierd en ontmoetingen opgezet. Naast de Topsector Creatieve Industrie zijn ruim dertig internationaal georiënteerde, prijswinnende creatieve bureaus partner en ambassadeur van dit initiatief, een brede mix van namen uit advertising, muziek, design, digitaal en productie.



Muziek speelt immers een essentiële rol in commercials. Cannes Lions is belangrijk om contacten in de wereld verder uit te bouwen, het Nederlands muziekauteursrecht te promoten en het aandeel op synch-gebied op de buitenlandse markt te vergroten. Als partner van de Embassy organiseert Buma Music in Motion daarom een matchmaking tussen de Nederlandse componisten en publishers enerzijds en producenten en regisseurs uit de reclame-industrie anderzijds.

De twee voorgaande Cannes Lions organiseerde Amp.Amsterdam op de Embassy of Dutch Creativity sessies met Douwe Bob en Causes. Met als nieuwe locatie een strandtent aan de Boulevard de la Croisette presenteerden Amp.Amsterdam en Dutch Music Export ditmaal Chef'Special, als kers op de taart. De setting van zon, zee en een strandtent zorgde ervoor dat de (semi-)akoestische sessie van de Haarlemmers zeer goed uit de verf kwam. Maurice Paans van Amp.Amsterdam: "Chef'Special is de band die wij als partner in de Embassy dit jaar hebben opgepakt. Ze hebben een ultiem zomers geluid, hun internationale ambities zijn al deels werkelijkheid geworden en met hun optreden op donderdag in die mooie strandtent trokken we zeker de belangstelling van mensen uit de internationale reclamewereld. In de week voor de Lions hadden we al meer dan 100 internationale aanvragen voor polsbandjes op onze lijst staan. Allemaal mensen waarvan wij denken dat ze met Chef'Special willen samenwerken, dat ze ze in een commercial zouden kunnen plaatsen of op een andere manier kunnen synchen. De mannen zetten vanaf minuut één een supergoede sfeer neer die iedereen direct aan het dansen bracht. Met de Embassy of Dutch Creativity gevuld met (internationale) merken en bureaus was dit dus wederom een geslaagde editie van onze Amp.Session."

Foto: Sabrina Naouri